Moet u binnenkort geopereerd worden? Of bent u net geopereerd? Dan kan Fysiotherapie Verschuren in Bavel u helpen om zo fit mogelijk een operatie in te gaan, of juist zo goed mogelijk te herstellen na een operatie.

Fysiotherapie voor een operatie

Fysiotherapie voor een operatie klinkt misschien raar, maar toch is het raadzaam dit te doen. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat als iemand met een goede fitheid een operatie ingaat, hij/zij minder risico heeft op complicaties tijdens of na de operatie. Er zijn bepaalde doelgroepen die een grotere kans hebben op complicaties tijdens of na een operatie (o.a. ouderen en mensen met overgewicht). Fysiotherapie Verschuren kan helpen de fitheid zo optimaal mogelijk te maken en zo risico’s te verkleinen. Hierbij zal de zogeheten ”Better in, Better out” (BiBo) aanpak gebruikt worden. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat de BiBo aanpak een positieve invloed heeft op de operatie en het herstel. Benieuwd of u tot een risicogroep behoort? Of dat u een hogere kans hebt op het krijgen van complicaties tijdens of na een operatie? Neem dan contact op en laat Fysiotherapie Verschuren u adviseren.

Fysiotherapie na een operatie

Ook voor het revalidatieproces na een operatie kunt u bij Fysiotherapie Verschuren terecht. Bent u recent geopereerd en hebt u bijvoorbeeld een nieuwe knie of heup gekregen? Dan staat Fysiotherapie Verschuren u bij tijdens de revalidatie. Met behulp van fysiotherapie aan huis of in de praktijk zal gezorgd worden voor een zo optimaal mogelijk herstel. U kunt bij Fysiotherapie Verschuren terecht voor het revalideren na verschillende operaties, enkele voorbeelden zijn een nieuwe knie, een nieuwe heup, een nieuwe schouder, een kijkoperatie (bijvoorbeeld meniscus) of een hartoperatie. Bent u recent geopereerd en gaat u een revalidatietraject in? Neem dan contact op. Bel of mail voor een afspraak of kom langs op ons praktijkadres in Bavel.